Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων, ή αλλιώς GDPR, είναι πλέον γεγονός. Κάθε επιχειρήση εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι υποχρεωμένη να εναρμονιστεί με τις διατάξεις του έως και τις 25 Μαΐου 2018. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι δυνατόν να αντιμετωπίσει πρόστιμα μέχρι και 20 εκ. ευρώ ή 4% του τζίρου της. Η εφαρμογή του προωθεί την αλλαγή του τρόπου χρήσης των δεδομένων των πολιτών στο επίπεδο του Digital Marketing.
GDPR – Τι είναι;
Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων (General Data Protection Regulation) είναι μία σειρά από αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα συλλέγονται, αποθηκεύονται και χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάθε δεδομένο το οποίο μπορεί άμεσα ή έμμεσα να οδηγήσει στην ταυτοποίηση ενός ατόμου θεωρείται προσωπικό. Σκοπός του Κανονισμού είναι η αύξηση του ελέγχου των ατόμων επί των προσωπικών τους δεδομένων και η προστασία αυτών. Σύμφωνα με αυτόν, λοιπόν, η προστασία των προσωπικών δεδομένων καθίσταται υψίστης σημασίας για την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κάθε πολίτης αποκτά πλήρη δικαιώματα επί των προσωπικών του δεδομένων και πλέον για να χρησιμοποιηθούν αυτά από τον οποιοδήποτε πρέπει προηγουμένως να παράσχει την αδειά του.
Πότε εφαρμόζεται;
Η 25η Μαΐου του 2018 αποτελεί καταλυτική ημερομηνία. Ο Κανονισμός ψηφίστηκε ήδη από το 2016 και τέθηκε σε ισχύ έκτοτε. Τα 2 έτη που μεσολάβουν μέχρι την υποχρεωτική εφαρμογή του αποτελούν τη μεταβατική περίοδο. Περίοδος χάριτος δεν υφίσταται ούτε για τα κράτη αλλά ούτε και για τις επιχειρήσεις. Για να τον εφαρμόσετε θα χρειαστεί:
- Ή να τον μελετήσετε, να τον κατανοήσετε και να δράσετε μόνοι σας
- Ή να ζητήσετε την γνώμη ειδικών. Δύνανται σύμφωνα με τον Κανονισμό να σας παράσχουν και πιστοποίηση μεταξύ των άλλων.
- Ή να ζητήσετε τις συμβουλευτικές υπηρεσίες ανθρώπων που τον μελέτησαν και τον εφάρμοσαν.
Ποιον επηρεάζει;
Εν ολίγοις, τους πάντες. Κάθε πολίτης ή κάτοικος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακόμα και μετανάστης, αποκτά επί ίσους όρους πλήρη δικαιώματα επί του Κανονισμού. Επηρεάζει κάθε επιχείρηση εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης που λαμβάνει προσωπικά δεδομένα πολιτών της. Όσες, δηλαδή, επιχειρήσεις παγκοσμίως επιθυμούν να συνεχίσουν τις εμπορικές σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλουν να εναρμονιστούν. Επηρεάζει ακόμα όλους τους δημόσιους και διεθνείς οργανισμούς, τα ιδρύματα και τις Μ.Κ.Ο. .
Έχετε στην κατοχή σας προσωπικά δεδομένα άλλων; Είστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσετε τον GDPR.
Βεβαίως, όσο μεγαλύτερη η επιχείρηση, τόσο πιο χρονοβόρα η διαδικασία εναρμόνισης. Πολλές πολυεθνικές ξεκίνησαν την εναρμόνισή τους από τις αρχές του 2017 ώστε να είναι έτοιμες εντός της προθεσμίας. Οι μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται παρά μερικές ημέρες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, εφόσον αυτή συνοδεύεται από επαγγελματική καθοδήγηση.
Πρόστιμα του GDPR
Στον Κανονισμό αναφέρονται χαρακτηριστικά δύο επίπεδα προστίμων. Στο πρώτο επίπεδο το πρόστιμο φτάνει τα 10 εκ. Ευρώ ή 2% του παγκόσμιου τζίρου της επιχείρησης. Στο δεύτερο επίπεδο το πρόστιμο φτάνει τα 20 εκ. Ευρώ ή 4% του παγκόσμιου τζίρου, επιλέγοντας πάντα εκείνο που είναι μεγαλύτερο. Αν κρίνουμε από το γεγονός ότι όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις παγκοσμίως σπεύδουν να προλάβουν τις ημερομηνίες, τα πράγματα είναι σοβαρά και η πιθανότητα επιβολής υπέρογκων προστίμων υπαρκτή.
Είναι η KONET “GDPR Compliant”;
Η Konet είναι GDPR Complaint σε κάθε επίπεδο από 21 Μαΐου 2018. GDPR Compliant μεταφράζεται “GDPR Συμμορφωμένος”. Με αυτή την φράση δηλώνεις πως έχεις πλήρως εφαρμόσει κάθε πτυχή του Κανονισμού.
GDPR θέματα που σας αφορούν και προετοιμασία
Εξαιτίας της φύσεως του θέματος, υπάρχουν πολλοί τομείς του Marketing που επηρεάζονται. Μπορείτε, λοιπόν, ανάλογα με τα δεδομένα που συλλέγετε από τους πελάτες-κοινό σας να κάνετε ένα μεγάλο αριθμό αλλαγών στον τρόπο διαχείρισής των δεδομένων. Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικές από τις αλλαγές στις οποίες θα μπορούσατε να προβείτε.
1. SSL Πιστοποιητικά
Ας ξεκινήσουμε με το βασικότερο. Πρέπει να είστε σε θέση να εξασφαλίσετε ότι κάθε σύνδεση στην ιστοσελίδα σας θα γίνεται με ασφάλεια. Υπάρχουν πολλοί τρόποι, τους οποίους δεν θα αναλύσουμε για οικονομία χρόνου. Αυτός που σας ενδιαφέρει και πρέπει να χρησιμοποιήσετε είναι τα SSL πιστοποιητικά. Με την χρήση αυτών διασφαλίζετε την κρυπτογράφηση των δεδομένων από και προς την ιστοσελίδα σας. Το SSL δεν είναι κάτι καινούργιο. Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για αυτό, επισκεφθείτε το άρθρο “SSL Encryption – Η μετάβαση”.
2. Cookies
Τα Cookies αφορούν όλους όσους διαθέτουν ιστοσελίδα. Όλες οι ιστοσελίδες πρέπει να αναγράφουν λεπτομερώς τι δεδομένα συλλέγουν, το λόγο συλλογής αυτών αλλά και το χρονικό διάστημα που τα διατηρούν. Επίσης πρέπει να διευκρινίζεται κατά πόσο η ιστοσελίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς την χρήση των cookies. Χρήσιμη θα ήταν η υπενθύμιση της δυνατότητας του χρήστη να απενεργοποιήσει την αποθήκευση των cookies εντοπισμού στον browser.
3. Χρήση Προσωπικών Δεδομένων (Privacy Policy)
Γνωρίζεται τις ατέλειωτες σελίδες Όρων Χρήσης και Privacy Policy. Όλες αυτές πρέπει να αλλάξουν μορφή.
Σύμφωνα με τον Κανονισμό:
“Η αρχή της διαφάνειας απαιτεί οποιαδήποτε ενημέρωση που απευθύνεται στο κοινό ή στο υποκείμενο των δεδομένων να είναι συνοπτική, εύκολα προσβάσιμη και εύκολα κατανοητή και να χρησιμοποιείται σαφής και απλή διατύπωση και, επιπλέον, κατά περίπτωση, απεικόνιση.”
Βάσει του παραπάνω, σχεδόν το 100% των σελίδων χρήσης προσωπικών δεδομένων (Privacy Policy) πρέπει να αναθεωρηθούν. Μπορεί κάποτε να γράφηκαν από ειδικούς δικηγόρους ώστε να είναι σύμφωνες με το γράμμα του νόμου. Σήμερα όμως απαιτείται η ενημέρωση των χρηστών να γίνεται “εύκολα κατανοητή”. Μόνο “εύκολα κατανοητή” δε μπορεί να χαρακτηριστεί η πρώτερη τους μορφή. Για αυτό θα χρειαστεί να ξαναγραφούν. Ειδικά πλέον που ενέχει το ενδεχόμενο υψηλού προστίμου, η συμμόρφωση όλων κρίνεται υποχρεωτική.
Βεβαίως, το GDPR δεν αποτελεί ένα νέο σύστημα. Θεωρητικά, ήδη από το Μάρτιο του 2017 όλες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα έπρεπε να είχαν συμμορφωθεί με μεγάλο μέρος αυτού. Ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (ΦΕΚ 969/2017) εμπεριείχε σημαντικό μέρος των διατάξεων του GDPR που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών.
4. IP Tracking
Υπάρχουν πάρα πολλά εργαλεία-λογισμικά τα οποία παρέχουν χρήσιμα δεδομένα για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Εφόσον χρησιμοποιείτε τέτοια εργαλεία, θα χρειαστεί να επανεξετάσετε την προσέγγισή σας σε αυτό το θέμα. Καθότι οι IP διευθύνσεις νοούνται στον GDPR ως “προσωπικά δεδομένα”, θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να παρέχετε σχετική ενημέρωση. Σχετική ενημέρωση αναφορικά με το γιατί συλλέγετε, τι συλλέγετε και με ποιον το μοιράζεστε.
Θα πείτε, υπάρχουν και τα εργαλεία που παρέχουν “ανώνυμα δεδομένα”. Εφόσον είναι “ανώνυμα”, επιτρέπεται η χρήση τους δίχως περιορισμούς. Το κατά πόσο αυτά είναι όντως όλα ανώνυμα ήταν ανέκαθεν αμφισβητήσιμο καθώς δε μπορεί να ελεγχθεί. Επειδή λέει μια εταιρεία ότι τα δεδομένα που συλλέγει είναι “ανώνυμα” δε σημαίνει ότι αυτό είναι αλήθεια. Εκ πείρας θα λέγαμε το αντίθετο, όλα στο Διαδίκτυο είναι επώνυμα. Στην περίπτωση αυτών, προτείνουμε να αναγράφετε όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε σχετικά με αυτά. Αν και επιτρέπεται η συλλογή δεδομένων για στατιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο υπό όρους η συλλογή προσωπικών δεδομένων. Το σημείο αυτό θέλει ιδιαίτερη προσοχή από πλευράς σας. Είστε σίγουροι ότι τα δεδομένα που συλλέγετε δεν είναι προσωπικά; Αν όχι, τότε καλό θα ήταν να αναγράψετε τι συλλέγετε.
5. Email Marketing
Πρέπει να ετοιμάσετε αλλαγές για τις Email καμπάνιες σας αλλά και στην αποθήκευση των δεδομένων αυτών. Σύμφωνα με τον Κανονισμό απαιτείται να είστε σε θέση ανά πάσα στιγμή να αποδείξετε:
- Ότι λάβατε νομίμως τη συγκατάθεση κάθε πελάτη για την αποστολή προωθητικών Email
- Πώς και πότε λάβατε τη συγκατάθεση αυτή
- Ότι τους έχετε ενημερώσει για το λόγο για τον οποίο επικοινωνείτε μαζί τους
- Τις είδους περιεχόμενο θα τους αποστέλετε
- Πώς θα χρησιμοποιήσετε τα προσωπικά τους δεδομένα
- Για πόσο καιρό θα κρατήσετε τα προσωπικά τους στοιχεία για προωθητικές ενέργειες. Ο χρόνος πρέπει να είναι πεπερασμένος
- Πώς μπορούν να έχουν άμεσα πρόσβαση στα δεδομένα τους και να τα μορφοποιήσουν
- Πώς μπορούν να διαγραφούν άμεσα από την Email λίστα σας
- Ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά από την εταιρεία σας
- Με ποιες εταιρείες θα τα μοιραστείτε
Όπως προαναφέρθηκε, αυτά και όσα ακόμα απαιτούνται (γιατί δεν τελειώνει εδώ η λίστα) πρέπει να γίνουν με τρόπο σαφή, διαφανή και εύκολα κατανοητό. Ευτυχώς για όλους μας, εταιρείες δημιούργησαν ήδη εργαλεία που τα προσφέρουν αυτά. Μένει τώρα να τα ανακαλύψετε ή να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό για να σας τα γνωρίσει.
6. Φόρμες
Και οι φόρμες επικοινωνίας απαιτούν επανασχεδιασμό. Από τις φόρμες κρατάμε κατά νου λίγα αλλά σημαντικά στοιχεία. Απαγορεύται πλέον η αναγραφή μηνύματος που ενημερώνει τον χρήστη ότι “με την εγγραφή του συμφωνεί με τους όρους χρήσης”. Υπάρχουν 2 τρόποι αντιμετώπισης ως τώρα. Ο σωστός είναι να παρέχεται μέσω Tick boxes, για παράδειγμα, η δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει εάν συμφωνεί ή όχι με τους όρους χρήσης. Να σημειωθεί ότι επιβάλλεται ο χρήστης να επιλέξει αυτοβούλως (από μόνος) το Tick box. Πρέπει, επισης, να παρέχετε ένα διαφορετικό Tick box για την κάθε άδεια που ζητάτε από τον χρήστη. Ο άλλος τρόπος είναι μέσω ενός pop-up παραθύρου το οποίο καλύπτει όλη την οθόνη και το οποίο δεν επιτρέπει στον χρήστη να συνεχίσει εάν δεν κάνει κλικ στο κουμπί αποδοχής που φέρει το pop-up. Ο δεύτερος έρχεται σε αντιδιαστολή με τον πρώτο και δε μπορούμε να εγγυηθούμε ότι είναι σύμφωνος με τον Κανονισμό.
7. Ανάγνωση GDPR
Εάν θέλετε να ρίξετε από μόνοι σας μια ματιά στον GDPR ή να τον μελετήσετε διεξοδικά, κάντε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο και θα βρείτε εύκολα τον Κανονισμό. Ο Κανονισμός έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
8. Δικαίωμα στη λήθη
Με τον GDPR, κάθε πολίτης ή επιχείρηση έχει το δικαίωμα στη “λήθη”. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή μπορείτε να ζητήσετε από μια επιχείρηση να σας “ξεχάσει”. Με άλλα λόγια, να διαγράψει όλα σας τα δεδομένα. Η επιχείρηση οφείλει να το πράξει άμεσα και να σας ενημερώσει για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Το ίδιο όμως ισχύει και για την επιχείρησή σας. Εκτός από το περιβάλλον δημιουργίας και διαχείρισης προφιλ που πρέπει να παρέχετε, πρέπει επίσης να διαθέτετε ιδιαίτερο κουμπί ή σύνδεσμο μέσω του οποίου οι πελάτες σας θα μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή των στοιχείων τους.
Σημαντικές Σημειώσεις
Αυτά πρέπει να εχετε κατά νου ως σημαντικά θέματα προσοχής. Πέραν αυτών, υπάρχουν ορισμένες επίσης σημαντικές λεπτομέρειες άξιες αναφοράς. Θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζεται ότι:
A. Spam
Το GDPR αποτελεί το σημείο καμπής προς την καταπολέμηση του Spam. Το Spam ήταν ήδη σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία παράνομο εδώ και καιρό (διαβάστε περισσότερα https://konet.gr/antispam-policy/). Πλεόν, εκτός από παράνομο, καθίσταται πολύ επώδυνη οικονομικά για τον αποστολέα Spam η παραβίαση της νομοθεσίας. Η email διεύθυνση αποτελεί προσωπικό δεδομένο προστατευόμενο σε Ευρωπαικό επίπεδο. Στέλνατε Spam; Ξανασκεφτείτε ‘το. Λαμβάνατε Spam; Προμηθευτείτε φίλτρα Antispam προστασίας από την ιστοσελίδα μας. Το Spam από την Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να εκλείψει, από τον υπόλοιπο κόσμο απίθανο. Συνεπώς τα φίλτρα Antispam θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην προστασία μας.
Κανένας δεν έχει δικαίωμα να σας αποστείλει Email, ακόμα και αν “συμπεριλαμβάνει τα προσωπικά του στοιχεία”, εφόσον δεν του έχετε δώσει προηγουμένως άδεια να σας αποστέλει. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η πρακτική ήταν παράνομη ακόμη και στην προ GDPR εποχή.
B. “Ο GDPR δεν εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις κάτω των 250 ατόμων”
Θα βρείτε με μικρή αναζήτηση αναφορικά με τον GDPR αυτόν τον ισχυρισμό. Η δήλωση αυτή αποτελεί σοβαρό σφάλμα και μεγάλη αναλήθεια. Όλες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους είναι υποχρεωμένες να εφαρμόσουν τον GDPR. Ακόμα και αν αυτές αποτελούνται από ένα και μόνο άτομο, οι διατάξεις του Κανονισμού ισχύουν κανονικά. Υποθέτουμε ότι η δήλωση αυτή προήλθε από κατά το δοκούν ανάγνωση του άρθρου 30. Ο Κανονισμός είναι ξεκάθαρος σε αυτό το σημείο, ο GDPR μας αφορά όλους. Παρατέθηκε παραπάνω ο σύνδεσμος προς τον Κανονισμό, μπορείτε να το ελέγξετε για του λόγου το αληθές.
C. Ο GDPR ισχύει και για τους εργαζόμενους σε κάθε επιχείρηση
Είναι γεγονός. Η κάθε επιχείρηση οφείλει κατά τη διαδικασία υπογραφής σύμβασης εργασίας να παράσχει και ένα έγγραφο αναφορικά με τον GDPR. Σε αυτό το έγγραφο θα πρέπει να αναλύονται αναλυτικά όλες οι χρήσεις των προσωπικών δεδομένων του εργαζόμενου. Ο εργαζόμενος θα πρέπει να δηλώνει ενυπόγραφα εάν αποδέχεται ή όχι μέρος ή το σύνολο του εγγράφου. Φυσικά, όπως γίνεται αντιληπτό, οποιοσδήποτε εξαναγκασμός του τύπου “αν δε συμφωνήσεις, δεν παίρνεις τη δουλειά” είναι παράνομος. Αυτό το μέτρο εισήχθει κυρίως για τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
D. Οι τηλεφωνικοί αριθμοί αποτελούν προσωπικά δεδομένα
Σύμφωνα με τον Κανονισμό, οι τηλεφωνικοί αριθμοί αποτελούν προσωπικά δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε παροχή του τηλεφωνικού μας αριθμού δίχως την προηγούμενη άδειά μας, εκτόε από παράνομη, επισύρει και πρόστιμο.
E. Η συγκατάθεση δεν είναι παντοτινή
Όταν ένας πελάτης/χρήστης συναινεί σε έναν όρο σας, αυτή τη συγκατάθεση είναι πεπερασμένου χρόνου. Ο χρόνος της συγκατάθεσης πρέπει να περιορίζεται στον χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η χρήση των δεδομένων. Είναι 6 μήνες, 12, 24; Εν πάση περιπτώση, ο πελάτης-χρήστης πρέπει να ενημερώνεται εκ των προτέρων για το διάστημα κατά το οποίο θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα του. Μετά το πέρας αυτής της περιόδου θα απαιτείται η εκ νέου απόκτηση άδειας.
F. Η συγκατάθεση “εννοείται”
Παλαιότερα οι σελίδες “Όρων Χρήσης” σημείωναν “Με την εγγραφή σας αποδέχεστε τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου”. Κατί τέτοιο δεν ισχύει πλέον. Πρέπει μέσω Tick box ή έστω μίας φόρμας επιβεβαίωσης να λάβετε τη συγκατάθεση του πελάτη.
Υπενθύμιση: όλες αυτές τις “κινήσεις” πρέπει να τις παρακολουθείτε και να αποθηκεύετε ηλεκτρονικά σε ένα αρχείο. Αυτό γίνεται πρωτίστως για τη δική σας ασφάλεια. Θα βοηθήσει στην περίπτωση που οδηγηθείτε άδικα σε δίκη από κακόβουλο πελάτη.
G. Ειδική μέριμνα για τα παιδιά
Ο GDPR αποδίδει ιδιαίτερη μέριμνα στη διαχερίση των προσωπικών δεδομένων των παιδιών. Εφόσον μία υπηρεσία, ιστοσελίδα ή προϊόν διαδικτυακά απευθύνεται σε παιδιά, πρέπει να διαμορφώσει τους Όρους Χρήσης των προσωπικών δεδομένων κατά τέτοιο τρόπο ώστε να γίνονται εύκολα και άμεσα κατανοητοί από τα παιδιά. Εάν απευθύνεστε και σε παιδιά, θα ήταν σώφρων να ζητήσετε τη γνώμη νομικού για την ορθή διατύπωση των όρων σας.
Οι ευκαιρίες του GDPR
Είναι σίγουρο ότι μετά από τόσες αλλαγές θα εμφανιστούν προβλήματα στις επιχειρήσεις. Θα χαθούν ώρες εργασίας αλλά και πόροι προκειμένου να ολοκληρωθεί η εναρμόνιση με τον Κανονισμό. Ακόμα και έτσι όμως, θεωρούμε ότι αυτή η αλλαγή είναι ευκαιρία ριζικού εκσυγχρονισμού.
Αναδιοργάνωση Management και Marketing
Ο GDPR αποτελεί την τέλεια ευκαιρία για μία ριζική αναδιοργάνωση των επιχειρήσεων τόσο σε επίπεδο Management όσο και Marketing.
Το Marketing και η προσέγγιση των πελατών θα χρειαστεί αναθεώρηση, γεγονός πάντα θετικό. Οι προσεγγίσεις του Marketing αλλάζουν κάθε λίγα χρόνια οπότε ευκαιρία είναι να τις ξαναμελετήσετε. Υπάρχουν ήδη πάρα πολλά νέα εργαλεία για κάθε κλάδο που μεταξύ των υπηρεσιών τους, προσφέρουν και αυτόματη συμμόρφωση με τον Κανονισμό. Για λόγους διαφάνειας, θα αποφύγουμε την αναφορά αυτών.
Το Management επίσης γνωρίζει περίοδο σημαντικών αλλαγών λόγω της ταχύτητης μεταβολής της τεχνολογίας. Ιδιαίτερα την τελευταία διετία, όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις στον κλάδο του Διαδικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο άλλαξαν την προσέγγισή τους στο Management. Δεν είναι τυχαίες αυτές οι αλλαγές και χρήσιμο θα ήταν να τις μελετήσετε και γιατί όχι να τις εφαρμόσετε.
Big Data
Ο GDPR είναι ακόμη η τέλεια αφορμή για να γνωρίσετε τα Big Data, εάν δεν το έχετε κάνει ήδη. Στην Αμερική γίνεται μελέτη των Big Data εδώ και μία δεκαετία. Τα “Μεγάλα Δεδομένα” είναι όπως υποδεικνύει το όνομά τους ένα τεράστιο πλήθος δεδομένων. Αποτελούν την πλέον σίγουρη και άμεση μορφή πληροφόρησης για τη διοίκηση μιας επιχείρησης σχετικά με την κατάστασή της. Προσδιορίζουν επακριβώς τις ανάγκες, τα αποτελέσματα, τα δυνατά και αδύναμα σημεία μιας επιχείρησης.
Σκεφθήτε ‘το κι αλλιώς. Ο GDPR απαιτεί προστασία των δεδομένων. Οι επιχειρήσεις επιθυμούν ερμηνεία των δεδομένων. Ευκαιρία είναι να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω, στην ταυτόχρονη συλλογή, αποθήκευση και επεξεργασία όλων των δεδομένων με ελάχιστα εργαλεία.
Λίγα Σχόλια
Από μία πρώτη ανάγνωση κατανοείτε τη σοβαρότητα του ζητήματος. Δυστυχώς, εξαιτίας των μεγάλων προστίμων, δεν υπάρχουν περιθώρια αναβολών για κανέναν.
Στο άρθρο παρατέθηκαν πολλά και σημαντικά σημεία του GDPR. Πιστεύουμε ότι είναι αρκετά για να σας καλύψουν έναντι του Κανονισμού σε σημαντικό ποσοστό. Δε σας καλύπτουν όμως πλήρως. Εάν επιθυμείτε περισσότερες πληροφορίες, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω των Email διευθύνσεών που θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας. Θα χαρούμε πολύ να σας εξυπηρετήσουμε!
Εάν πιστεύετε ότι θα χρειαστείτε τη γνώμη δικηγόρου για το θέμα συμμόρφωσής σας με τον Κανονισμό, φροντίστε εγκαίρως να επικοινωνήσετε μαζί του/της. Σκεφτείτε ότι δεν είστε οι μόνοι οι οποίοι θα επιθυμήσουν αυτή την περίοδο να βρεθούν συμμορφωμένοι με τον Κανονισμό.
Προσοχή στους επιτήδειους
Νέα υποχρέωση για εμάς, νέα ευκαιρια για τους επιτήδειους να δράσουν. Ήδη παρατηρήσαμε αρκετές περιπτώσεις όπου εταιρείες και “εταιρείες” υπόσχονται βοήθεια στη συμμόρφωση με τον Κανονισμό ενώ πρακτικά δεν τον έχουν κατανοήσει ή εφαρμόσει οι ίδιες. Ο GDPR βασίζεται κατ’ εξοχήν στον κλάδο της Πληροφορικής. Βοήθεια με τον Κανονισμό σημαίνει ουσιαστικά παροχή των online εργαλείων που θα χρειαστείτε για τη διαδικασία συμμόρφωσης. Οτιδήποτε άλλο δυστυχώς δεν είναι αποτελεί παροχή βοήθειας.
Μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα ο GDPR;
Τέλος, γεννάτε το εύλογο ερώτημα αν μπορεί όλο αυτό το εγχείρημα να εφαρμοστεί στην Ελλάδα. Μπορεί, θα απαντούσαμε. Με σωστή οργάνωση και εκσυγχρονισμό όλα γίνονται.